Monday, May 7, 2012

Detox dulu, baru sihat :)

Assalamualaikum :)

Esok mula posting yang relax, iaitu COMMED! Oh bahagianyaaa :) Tapi aku tak nak buang masa, aku nak revise balik OBG dan Paediatrics. Sebab aku rasa macam posting tu kejap sangat, aku tak puas nak cover semuanya dalam masa sebulan. Hmmp. Boleh tengok drama, boleh, tapi kena study jugak ok! :D 

Eh tau ke yang aku dah mula part time business? Ala, business kecil-kecilan je :D Aku sekarang ni stokis Catalyst! kalau nak tau apa tu Catalyst, sila melawat laman web ni : CATALYST dan boleh juga lawat page aku untuk maklumat lanjut : Inaz Catalyst (Stockist) 

Macam-macam customer yang aku jumpa, yang ada bermacam-macam perangai. Sampai kadang-kadang tu aku rasa macam Ya Allah, kenapa ada orang macam ni T.T tak nak layan karang baru tau! haha. Tak baik. Kena layan. Customers first! Tapi kalau dah tak menang dek tangan tu, aku terpaksa la ketepikan sekejap. :) Ni semua mengajar aku untuk bersabar. nanti aku nak jadi doktor, lagi la ramai kerenah patient yang aku kena hadapi, bukan setakat patient je, tapi keluarga mereka sekali. Mesti mereka ada seribu satu persoalan yang bermain di minda, yang bakal ditanya kepada aku. Wuuuu! So, buat business sekarang ni macam practise la :D So far, aku suka buat business ni :)

Detox flu

Siapa yang ambil health supplement, mereka akan ada healing crisis, terutamanya untuk orang-orang yang tak pernah makan supplement. Siapa yang tak tahan, mesti mereka buat keputusan untuk berhenti. Sad :( Kenapa nak berhenti? Healing crisis penting sangat sebelum VCO bertindak menyihatkan kita. Ni dah berhenti awal-awal, mesti lah tak dapat effect tu kan. Lagi sekali, aku sedih :( Tapi nak buat macam mana, aku tak boleh paksa orang. Aku cuma dapat ceritakan khasiat yang aku dapat, yang betapa aku suka sangat dengan VCO tapi kalau mereka dah tak tahan dan tak sabar, macam mana mereka nak dapatkan hasil yang sama kan? Walaupun aku dah terangkan yang effect ni cuma sementara, mereka tak nak jugak sambung :( Takpe, aku akan promote pada yang percaya :) Kalau yakin, insyaAllah akan berkesan. kalau tak yakin, I'm sorry :) I cannot do anything :)

Haa, cuba tengok ni, ni la action VCO. Keluarkan sebanyak mana toksin yang ada dalam badan kita selagi dia boleh. Sebab tu la ada yang sampai nak demam, resdung dsb. jangan berhenti, kawan-kawan. This is part of the healing process. Kata nak sihat?


Aku salute pada customer yang masih bertahan dengan VCO. Masih sabar dan bersemangat untuk ber-VCO! Walaupun dah makan 2-3 botol, tapi masih belum dapat kesan lagi. Masih dalam healing crisis lagi. Sebab apa? Lain orang, lain jangka masa untuk timbul effectnya. Mujur mereka faham :) Hee, suka suka :)


Setiap kali customer beli, aku sentiasa berdoa supaya mereka dapat khasiat yang sama dengan aku. Kalau tak sama pun, yang lebih dari aku. InsyaAllah, segalanya daripada Allah... :)

* Tadi aku terdengar :

A : Kau makan minyak tu? :D
B : Eh tak, aku dah stop dah.
A : Yekee, kenapa?
B : Pening!

Aku yang kat belakang tu pun cam hmm. Mesti orang salah faham nanti kan kalau cakap camtu? Orang lain akan ingat tu side effects VCO, padahal, bukan ye kawan-kawan :) It is part of healing process :) It is not easy to convince people. :D

No comments:

Post a Comment